נסראללה מורתע? הפרשן הבכיר חושב אחרת

מהדורת הבוקר No Comments on נסראללה מורתע? הפרשן הבכיר חושב אחרת

הפרשן לענייני ערבים צבי יחזקאלי במהדורת הבוקר: "נסראללה מסתכל על עזה. הוא מורתע במידה מאוד קטנה, פחות ממה שאנחנו חושבים. הלכנו איתו למלחמה מדודה. זה שהתושבים לא בבתים מרמז לו שאנחנו מחכים לזמן מלחמה, אבל אז שולחים את הוכשטיין לנסות להגיע להסדר. אם בעזה אנחנו לא מסיימים בארבעה חודשים, מה יקרה בלבנון?"

צבי יחזקאלי צילום: Yonatan Sindel/Flash90
23:00
27.04.24
אתר קול חי No Comments on פרק ביצועים אחרון: אלו הקלידנים הטובים שיעלו לשלב הבא • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

הפרשן לענייני ערבים צבי יחזקאלי, שוחח עם בצלאל קאהן ודוד חכם במהדורת הבוקר (שני), על המלחמה בעזה: "סינוואר מכתיב כרגע את קצב העניינים. מכונת המלחמה שלנו עובדת בצורה מדהימה, אבל אנחנו לא יודעים עם מי יש לנו עסק. קטאר ומצרים עושות את העסקאות כי לשמור על חמאס".

"שתי המטרות של החזרת החטופים והשמדת חמאס אלה מטרות סותרות", הדגיש יחזקאלי. "מההתחלה היו צריכים להחליט מה עדיף. סוחטים אותנו במו"מ כשרואים את ההפגנות לשחרור בכל מחיר. אנחנו לא מנהלים את המלחמה בסדר העדיפויות הנכון".

עוד הוסיף הפרשן: "אנחנו מנוהלים על ידי האמריקאים. אני חושד בכל המתווכים. קטאר מממנת את חמאס, אם היא תפסיק לממן אותו – אין חמאס. היא יצרה את כל הבעיה הזו. קטאר, מצרים וארה"ב לא מאפשרים לנו לנצח. כולם משרתים את המטרה של השארת החמאס".

הוא המשיך ותקף: "חברי הקבינט כולם אנשי הקונספציה. משמרים את האויב ולא חותרים להשמיד אותו. כל התמרונים לא מביאים לתוצאה סופית. יש לנו פחד ממילים כמו לכבוש ולנצח. עוד לא התעוררנו. חשבנו שמלחמות זה נחלת העבר. כשהייתי קטן ההורים שלי אמרו שעד שאני אגדל לא יהיה צבא, אבל העולם ישן וההיסטוריה חוזרת על עצמה. האמריקאים לא מבינים את הסכסוך הדתי פה כי אצלם הדת מופרדת. אין מדינה ערבית שלא מטפחת סכסוך".

נסראללה חושש? יחזקאלי: "הוא מסתכל על עזה. הוא מורתע במידה מאוד קטנה, פחות ממה שאנחנו חושבים. הלכנו איתו למלחמה מדודה. זה שהתושבים לא בבתים מרמז לו שאנחנו מחכים לזמן מלחמה, אבל אז שולחים את הוכשטיין לנסות להגיע להסדר. אם בעזה אנחנו לא מסיימים בארבעה חודשים, מה יקרה בלבנון?"



0 תגובות